15 1 0 4000 1 https://haktanbozer.com.tr 300

Drag Reduction System (DRS) Nedir?

Motor yarışlarında, sürtünme azaltma sistemi Drag Reduction System (DRS), Türkçe hali ile Sürtünme Azaltma Sistemi, ulaşılabilecek en yüksek hızı artırmak ve sollamayı desteklemek için aerodinamik sürtünmeyi azaltmayı amaçlayan, sürücü tarafından ayarlanabilen bir üstyapı biçimidir. Sürücünün komutlarına göre hareket eden, arabanın ayarlanabilir bir arka kanadıdır. DRS, genellikle DRS‘nin etkinleştirilmesi için takip edilen aracın bir saniye içinde (her iki araç da algılama noktasını geçtiğinde) olması gerektiği gibi koşullarla birlikte gelir.

 

DRS, 2011 yılında Formula 1’de tanıtıldı. DRS kullanımının birincil amacı, otomobilin aerodinamiğini etkileyecek olan herhangi bir hareketli parçayı yasaklayan kuralın bir istisnasıdır.

Sistem ayrıca 2012’den beri Formula Renault 3.5, 2013’ten beri Deutsche Tourenwagen Masters, 2014’ten beri Super Formula, 2015’ten beri GP2 Serisi sonra FIA Formula 2 Şampiyonası, 2017’den beri GP3 Serisi sonra FIA Formula 3 Şampiyonası’nda da kullanılıyor. Ayarlanabilir kanat da kullanıldı.

Formula 1’de DRS, sürtünmeyi azaltmak için arabanın arka kanadında ayarlanabilir bir kanat açıyor ve böylece takip eden bir araca öndeki araca göre sollama avantajı sağlıyor. FIA, hız artışının aktivasyon bölgesinin sonunda 10–12 km / s arasında olacağını tahmin ediyor. Kanat kapatıldığında, daha iyi viraj alma sağlayarak bastırma kuvvetini artırır.

Cihaz yalnızca iki yarış turu tamamlandıktan sonra ve takip eden araç FIA tarafından tanımlanan belirlenmiş bir “aktivasyon” bölgesine girdiğinde yarış sırasında kullanılabilir.

2011’de FIA, birden fazla uzun düzlük içeren bazı devrelerde DRS bölgelerinin sayısını ikiye çıkardı. Valensiya ve Montreal’de birbirini izleyen uzun düzlüklerde iki bölge onaylanırken, Monza ve Buddh’ta pistin ayrı bölümlerinde iki bölge oluşturuldu. Montreal’den itibaren (Montreal / Valencia başarısına bağlı olarak) birden fazla uzun düzlükle her yarış için başlangıçta iki bölge planlanmıştı, ancak bu uygulanmadı. Ancak 2011 sezonunun sondan bir önceki turunda, birbirini izleyen uzun düzlüklerdeki iki bölge Yas Marina’da bir geri dönüş gördü.

DRS‘nin kullanımı 2012 sezonu için yasal kaldığında, Melbourne’daki açılış turunun pistine ikinci bir bölge eklendi. Avustralya, Bahreyn, Kanada, Avusturya, Singapur ve Meksika’da 2018 ve 2019 sezonlarında üçüncü bir DRS bölgesi eklendi.

 

Fonksiyonel Açıklaması

Arka kanadın yatay elemanları ana düzlem ve kanattan oluşur. DRS, kanadın sabit ana düzlemden maksimum 50 mm kaldırmasına izin verir. Bu, kanada karşı hava akışına olan zıtlığı (sürüklemeyi) azaltır ve daha az bastırma kuvveti ile sonuçlanır. Önemli yanal kuvvetlerin yokluğunda (düz çizgi), daha az bastırma kuvveti, en üst dişli oranı ve motor devri sınırlayıcı ile sınırlandırılmadıkça daha hızlı hızlanmaya ve potansiyel maksimum hıza izin verir. McLaren takımının spor direktörü Sam Michael, DRS ile sıralama turlarında yaklaşık yarım saniye değerinde fark atacağına inanıyor.

DRS‘nin etkinliği, pistten piste ve daha az ölçüde, arabadan arabaya değişecektir. Sistemin etkinliği, sollamanın daha kolay hale getirilip getirilemeyeceğini görmek için 2011 yılında gözden geçirildi, ancak sürücü becerisinin bir kenara bırakıldığı ölçüde değil. DRS‘nin etkinliği, belirli bir pistteki bastırma kuvveti seviyesine (araçların Monza gibi devrelerde düşük sürükleme trimli olduğu yerlerde, etkiler daha küçük olabilir), aktivasyon bölgesinin uzunluğuna ve DRS bölgesinden hemen sonra pistin özellikleri.

Kullanım Kuralları

DRS kullanımı F1 kuralları ile sınırlandırılmıştır; yalnızca aşağıdaki durumlarda izin verilir:

  • Sollanacak araç ile sollayan aracın arasında bir saniye varsa (FIA bu parametreyi her yarışta değiştirebilir.)
  • Sollanacak araç, yarıştan önce FIA ​​tarafından tanımlanan bir sollama bölgesinde ise (genellikle DRS bölgesi olarak bilinir).

Ayrıca:

  • Sistem, yarış başladıktan, yeniden başlatıldıktan veya bir güvenlik aracı açıldıktan sonraki ilk iki turda etkinleştirilemeyebilir.
  • Sistem, öndeki başka bir arabanın bir saniyesine yakın olmadıkça, savunan sürücü tarafından kullanılamaz.
  • Yarış direktörü tarafından 2011 Kanada Grand Prix’sinde olduğu gibi yağmur gibi yarış koşulları tehlikeli kabul edilirse sistem etkinleştirilemeyebilir.

2020 sezonu için, sürücülerin DRS‘yi yalnızca belirlenmiş sollama bölgelerinde kullanmalarına izin verilmektedir. Bir gösterge paneli ışığı, sistem etkinleştirildiğinde sürücüyü bilgilendirir (sürücü ayrıca sistemin yan aynalarında açıldığını görebilir). Sürücü düğmeyi bıraktığında veya frenleri kullandığında sistem devre dışı bırakılır.

Yolda, bir saniyelik yakınlığın tespit edildiği alanı (algılama noktası) ve yolda daha sonra bir çizgiyi (aktivasyon noktası) gösteren çizgiler vardır ve burada DRS bölgesinin dikey olarak işaretlenmiş bir “DRS” işareti vardır. kendisi başlar.

Paylaş:
Ulam:Nedir?
Önceki Yazı
Xiaomi Cihazlarda Geliştirici Olmak
Sıradaki Yazı
Media Transfer Protocol (MTP) Nedir?