15 1 0 4000 1 https://haktanbozer.com.tr 300

Sensotronic Brake Control (SBC) Nedir?

Sensotronic Brake Control (SBC) veya Türkçe hali ile Sensotronic Fren Kontrolü, Daimler ve Bosch tarafından geliştirilmiş bir elektro-hidrolik fren sistemidir. SBC sistemi, Ekim 2001’de Avrupa’da satışa sunulan R230 SL-class ile tanıtıldı.

Nasıl Çalışır?

Bir hidrolik fren sisteminde, sürücü mekanik bir bağlantı yardımıyla pedala kuvvet uygular ve bu uygulanan kuvvet sonrasında direkt olarak ana fren silindirine aktarılır. Buna karşılık, ana fren silindiri, tekerleklerin içinde hidrolik basıncu oluşturur. Böylece, elektro-hidrolik fren SBC, frenlere hidrolik yüksek basınç deposundan bir çok frenleme olayı için yeterli olan bir fren sıvısı beslemesi sağlar. Elektrik motoru ile çalıştırılan bir pistonlu pompa, gaz diyafram haznesinde 140 ile 160 Bar arasında kontrollü bir fren sıvısı basıncı sağlar.

Sürücü fren pedalına bastığında veya ESP araca kontrast oluşturmak için müdahale ettiğinde, SBC kontrol ünitesi, her bir tekerlekte istenen hedef fren basınçlarını kısa bir sürede hesaplar. Bağımsız basınç modülatörlerinin kullanımıyla, sistem her tekerlekte bulunan hidrolik basıncı düzenler.Kullanılan dört basınç modülatörü, elektronik çıkış aşamaları tarafından kontrol edilen bir giriş ve bir çıkış valfinden oluşur.

Sistem, sürücünün komutunun hızını ve gücünü ölçmek için pedalda bir hareket sensörü ve bir basınç sensörü kullanır. Kontrol ünitesi bu bilgiyi işler ve tekerlek basıncı modülatörleri için kontrol sinyallerini üretir. Normalde, ana fren silindiri fren devresinden ayrılır. Bir pedal hareket simülatörü, normal pedal geribildirimi oluşturur. ESP müdahale ederse, yüksek basınç deposu gerekli fren basıncını sürücünün müdahalesi olmadan seçilen tekerleklere hızlı ve hassas bir şekilde sağlar.

Avantajları ve Dezavantajları

SBC, her tekerlekte ince taneli basınç kontrolü sayesinde, cf.’ye kıyasla kayma koruması ve çekiş kontrolü uygulamak için eşsiz bir platform sunar. Sırasıyla kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS) ve Elektronik Stabilite Programı (ESP). Ayrıca sistem, sürücünün iş yükünü azaltmak için yenilikçi işlevler sunar. Bunlar arasında, sürücü ayağını gaz pedalından çektiğinde dur-kalk trafikte aracı otomatik olarak frenleyen Trafik Sıkışıklığı Yardımı da bulunuyor. Soft-Stop işlevi – bir başka ilk – şehir trafiğinde sorunsuz durmaya yardımcı olur.

Bilgisayar arızası durumunda, SBC bir hidrolik ana silindire geri döner, ancak sürücünün çabası ve durma mesafesinin arttığı bildirilir. Pompa arızası durumunda, yüksek basınç deposu aracı elektronik olarak durdurmak için yeterli basıncı tutabilir. Diğer başarısızlık türleri hakkındaki bilgiler açık bir soru olarak kalmaktadır.

 

Kaynak

 

Paylaş:
Ulam:Nedir?
Önceki Yazı
İnternetsiz Zoom Görüşmesine Katılmak
Sıradaki Yazı
CEC Nedir?