15 1 0 4000 1 https://haktanbozer.com.tr 300

Sandisk RMA İşlemleri

Eğer Sandisk firmasına ait herhangi bir ürününüz, genellikle depolama kategorisi olur zaten, arıza yaptıysa önünüzde iki seçeneğiniz var. Birincisi aldığınız yerin vermiş olduğu garanti belgesindeki firma ile iletişime geçmek. İkincisi ile sandisk ile doğrudan iletişime geçmek.

Ultra Dual Drive 3.1 Type C adı altında SDDDC2-32G kod adı olan ürünüm vardı. Type C ve Type A kısmından geçiş yapma mekanizması, kızak olarak tanımlanması daha doğru olur, bozulmuştu. İkinci seçeneği tercih ettim.

Hemen bu adresten canlı destek kısmında bulunan yetkili kişi ile konuştum. Sorunumu anlattıktan sonra bu adresten RMA [Return Material Authorization (Malzeme iade izni)] talebi oluşturmamı söyledi. Ayrıca sonradan e-posta adresime tekrar talimatları yolladı.

İlgili yerleri doldurdum. Derdimi anlattım. Ürünün faturası ile fotoğrafını çektim. Teknosa internet sitesinden almıştım. Oradan da ekran görüntüsü ekledim.

Ertesi gün talebimin onaylandığı hakkında e-posta geldi. İçeriğinde ek olarak Ticari Fatura (Commercial Invoice) ve UPS Kargo gönderim etiketi vardı.

Tabi aklıma hemen kargo ücreti konusu geldi. Daha önce duyduğuma göre ücret alınmayacaktı. Tekrardan canlı desteğe bağlanıp bu soruyu sordum.

“Garanti için kargo ödemesi talep etmemiz sizce doğru olur muydu?” gibi çok güzel bir cevap aldım. Ardından neler yapacağımı anlatan ayrıntılı bir e-posta aldım. Onu ekleyeyim hatta.

UPS Sakarya şubesi sağ olsun 3 gün sonra evime çağırıp aldırabildim. O da şikayet ile oldu ancak. Neyse burayı geçiyorum. Ücretsiz bir şekilde kapımdan aldırarak Sandisk firmasının Çek Cumhuriyeti’nde bulunan ilgili birimine yolladım.

Kargo 2 gün sonra ulaştı. Teslim edildiği gün Cuma günüydü. Araya haftasonu girdi. Pazartesi günü ürünün ellerine ulaştığını ve işleme alındığının bilgisini içeren e-posta aldım.

4 gün sonrası ise ellerinde 32GB ürünün olmadığını, eğer kabul edersem 128GB versiyonu ile değişimi işlemini memnuniyetle yapacaklarını belirten e-posta aldım. Tabi durur muyum hiç? 🙂 Canlı destek ile iletişime geçtim ve kabul ettim. Çok teşekkür ettiklerini belirttiler. Asıl ben teşekkür ederim kendilerine 🙂

Gün içinde değişim onayı ile ilgili e-posta atacaklarını belirttiler. Akşama doğru e-posta geldi. Gönderim için gün verdiler. Beklemeye başladım.

Dedikleri günden bir gün öncesi ürünün yollandığı ile ilgili e-posta aldım. Hemen UPS takip sitesinden takibine başladım.

Takip ekranında “Eksik ticari fatura gecikmeye neden oluyor. / Paketiniz gümrükleme acentesi tarafından bırakıldı.” ifadesini gördüm. Anlam veremeyip tekrardan canlı desteğe yazdım. Yapmam gereken bir şey olmadığı, faturanın gümrüğe iletileceği bilgisini aldım. Bu arada bu olalar daha Çek Cumhuriyeti çıkışı olmadan gözüktü. Dedikleri gibi iletmişler. Akşamına yola çıktı. 3 ünde yola çıktı. 5 inde şehrime geldi. İlk  geldiklerinde bulamadılar. İkincisinde aldım ürünü. İşlem tamamlanmış oldu. Şimdi tarihleri yazayım.

 

12.03.2018 RMA talebini oluşturdum.

13.03.2018 Onaylandığı ve gereken bilgileri içeren e-postayı yolladılar.

21.03.2018 Ürünü UPS kargoyu çağırıp evden aldırdım.

23.03.2018 Kargo ilgili birime ulaştı.

26.03.2018 Ürünün ulaştığı ve işlemlerin başladığı bilgisini aldım

30.03.2018 Ellerinde aynısı olmadığı, istersem iki üstü modelle değiştireceklerini söylediler. Aynı gün kabul ettim. Bilgiyi gereken birime aktardılar.

03.04.2018 Ürünü kargoladılar.

06.04.2018 Teslim aldım.

 

Eğer ilk talebi oluşturduğum günden itibaren baz alırsam 26 günde işlem tamamlandı. Kargo yolladığım günden hesaplarsam (ki daha doğru olur) 17 günde tamamlandı.

Bir kuruş bile ödemedim. Ürünüm ücretsiz olarak yurtdışına gitti, 4 katı kapasiteli cihazla değişti ve bana geri yollandı. Tabi eğer içinde önemli bilgi olsaydı ve kurtarılamamış olsaydı hiçbir anlam ifade etmezdi. O yüzden önemli bilgileri sadece bir yere saklamamak, en az iki yere saklamak önemli. Çünkü kurtarma işlemleri karşılanmıyor. Özel firmalar ile veri kurtarma ihtiyacını karşılamanız gerekiyor. Her zaman da para etkili olmuyor. Nasıl bir hasar olduğuna göre değişiyor.

Neyse çok uzattım. Son olarak buradan tüm emeği geçen Sandisk ekibine teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Keşke ülkemizdeki satış desteği sonrası da böyle olsa.

Paylaş:
Önceki Yazı
Pasta Cila Nedir?
Sıradaki Yazı
QoS Nedir?